פרויקט גמר חינוך לדחיית סיפוקים

רקע הפריוקט

בעולם שמציע גירויים מיידיים בכל רגע, היכולת לדחות סיפוקים הופכת ליכולת קריטית להתפתחות אישית, רגשית וחברתית.
הפרויקט עוסק בפיתוח משחק חינוכי שמטרתו להעניק לילדים חוויה חיובית של דחיית סיפוקים – לא דרך הרצאות או הסברים, אלא דרך משחק מהנה, צבעוני ומעורר סקרנות.

אסטרטגיה ומחקר

בשלב המחקר בחנתי מהי דחיית סיפוקים, מדוע היא כל כך חשובה להתפתחות הילד, ואילו גישות קיימות כיום כדי לטפח אותה.
הבנתי שרוב הפתרונות נשענים על הסברה והכוונה, אבל חסר מענה חווייתי שמערב את הילד באופן רגשי וחושי.

מתוך כך גובש הרעיון לפתח כלי משחקי  שמבוסס על פעולה, החלטות, התמודדות עם קושי, הצלחה ותגמול  כל אלה בשילוב עם עיצוב מוקפד ושפה גרפית נגישה.

המוצר המרכזי

המוצר הוא מארז משחק חינוכי שמתמקד באימון לדחיית סיפוקים דרך משימות והפתעות.
המשחק בנוי כך שכל שלב דורש מהמשתתף להפעיל שיקול דעת, סבלנות, והתמודדות עם דחייה רגעית של רצון מיידי – כדי להגיע להצלחה מלאה בהמשך.

פיתוח שפה גרפית

השפה הגרפית נבנתה בקפידה תוך התאמה לעולמם של ילדים:

  • צבעים – שילוב צבעים חיים ונגישים, מבלי להיות עמוסים מדי.

  • פונטים – ברורים, ידידותיים, שמשרים תחושת קלילות וביטחון.

  • צורות וטקסטורות – אלמנטים שחוזרים לאורך המשחק, ויוצרים תחושת המשכיות, קצב ועניין.

לוגו ומיתוג

הלוגו נבנה בהשראת המסר המרכזי של הפרויקט – תנועה קדימה עם שליטה.
בתהליך עיצוב הלוגו עברתי דרך של חיפוש בין סגנונות שונים, עד לגיבוש צורה גרפית שמשדרת יציבות, איזון והנאה.

בנוסף עיצבתי:

  • סטיקרים לילדים – עם מסרים חיוביים שמחזקים את התחושה שהם הצליחו להתאפק, לבחור, להתמודד.

  • כרטיס ביקור – בהשראת השפה העיצובית של המארז.

הקטלוג

הקטלוג נועד להסביר להורים, מחנכים וילדים את עקרונות המשחק, רכיביו ושלבי הפעולה בו.
הוא מעוצב בפורמט של ספרון ידידותי, עם איורים, צבעים וטקסט קצר וברור.